0 (539) 388 0099 bilgi@erceanaokulu.k12.tr

ÖZEL ERCE ANAOKULU

SOSYAL SORUMLULUK PROJESİ DEĞERLER EĞİTİMİ

“YARDIMLAŞMA”

 

PROJE KONUSU: BİR ÇOCUK BİR OYUNCAK (Yalnız oyuncaklara yeni arkadaşlar)

OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE OYUN VE OYUNCAĞIN ÖNEMİ

0-6yaş dönemi çocukların kişiliklerinin temelini oluşturan çok önemli bir gelişim dönemdir. Okul öncesi dönem adını verdiğimiz bu yaş aralığında çocuklar yaşantılarıyla, gözlemleriyle gelecekteki rollerine hazırlanırlar. Oyun bu dönem çocuğu için çok önemlidir. Sosyal-duygusal, fiziksel, bilişsel ve dil gelişimi alanlarının hepsine birden olumlu yönde hizmet eden bu olgu yetişkinlerin de özel olarak ilgilenmesini, konuya ilgi duymasını gerektirir. Çocuk nerede ve ne koşulda olursa olsun oyunlar oluşturur ve oynar. Bunun için özel bir araca ihtiyaç duymaz. Onun için çevresindeki her şey oyuncak olabilir. Tencere kapağından bir ağaç dalına, taşlardan karpuz kabuklarına kadar her şey çocuklar için oyun aracı haline gelebilir. Günümüzde elbette çocuklar için üretilen ürünlerin sınırı yok. Piyasa genişledikçe plastik ucuz malzemenin kullanıldığı çok çeşitli kategorilerde oyuncaklara her yerde ulaşabilmek mümkün hale geldi. Fakat bu avantaj gibi görünen durum uzmanlar tarafından tartışılmaktadır. Çünkü hareketli, ışıklı, sesli oyuncaklar çocukların yaratıcılığına pek bir katkı sağlamamakta ve çok fazla tüketim çocuğun doyumsuz olmasına neden olmaktadır. Daha çok kentlerde yaşayan üst ve orta sosyo-ekonomik aileler bu durumu yaşamaktadır. Fakat bunun yanında bugün hala bu durumun tersinin yaşandığı kırsal bölgelerimiz bulunmaktadır. Bir oyuncak bir çocuk için çok şey ifade eder. Onun sınırsız hayal gücüne hizmet eden küçük bir araçtır. Kentlerde ve şehir merkezlerinde yaşayan çocuklar için bu çok kolay ulaşılabilen basit bir şey gibi görünse de koşulları elverişsiz şartlardaki çocuklar için bu oldukça önemlidir.

 

PROJENİN AMACI:

* Çocuklarımızda paylaşma duygusunu geliştirmek,

*Çocuklarımıza  maddi durumu iyi olmayan  tanımadıkları arkadaşları için kendi imkanları ile bir şeyler yapabilmenin tarif edilemez mutluluğunu yaşatmak,

* Çocuklarımıza sosyal sorumluluk duygusunu geliştirmek,

*Evlerimizde kullanılmayan oyuncakları değerlendirmek ,

*Oyuncakların çocuklar için öneminin farkındalığını toplum içerisinde yaygınlaştırmak.

*Çocuklara Değerler Eğitimin de Paylaşmanın ve Yardımlaşmanın anlamını öğretmek

PROJENİN HEDEFİ: Yürüttüğümüz bu proje ile kendi okulumuz bünyesindeki çocuklara yardımlaşma, fedakarlık gibi duyguları yaşatmak bunun önemini okul öncesinde önemli bir ilke olan yaparak-yaşayarak öğrenme yöntemi ile onlara kavratmış olmaktır. Aynı zamanda ne yazık ki şartları bizimle eşit derece olmayan çocuklarımıza Fırsat eşitliği sağlamak adına küçük bir adım atmış ve onları mutlu etmiş olmaktır.

PROJENİN UYGULANACAĞI YAŞ GRUBU:48-60-72 ay

PROJE MATERYALLERİ(KULLANILACAK ARAÇ GEREÇLER):Evde kullanılmayan oyuncaklar

 PROJENİN UYGULANIŞI:

1) İlk olarak sınıf öğretmenleri sınıflarında etkinlikleri içinde başka yerlerde kendileri gibi imkanları olmayan, daha çok şeye ihtiyaç duyan yaşıtları olduğunu çocuklara anlatırlar.

2)Çocuklarda bu yönde bir farkındalık yaratılması sağlanır.

3)Çocuklara sahip oldukları fazla eşyaları paylaşmalarının güzel, erdemli bir davranış olduğu anlatılır. Bunun “Fedakarlık” kavramı gereği olduğu sezdirilir.

4)Tüm çocuklar evlerindeki oyuncakları paylaşmaya istekli olmalılar. Çocuklar işin içinde olmaktan büyük keyif almalılar.

5) Bu yüzden kampanyayı çocuklar için daha renkli ve eğlenceli hale getirmek için kutudan renkli bir kumbara hazırlamalıdır.

6)Büyük bir karton kutu temin edilip. Onu önce renkli kartonla kaplamalı. Daha sonra çocuklarla birlikte kutumuzu rengârenk süslemeliyiz. Hatta kutuya bir isim bile verebiliriz.

7)Daha sonra çocuklara evlerinde kullanılabilir durumda olan oyuncaklarından koşulları elverişsiz şartlardaki çocuklar için okula getirmeleri ve hazırladığımız kumbaranın içine atmalarını söyleye biliriz.

8)Velilere  duyuru şeklinde bir bilgilendirme yazısı göndererek evde bu konuyu konuşmalarını çocuklarıyla birlikte hareket ederek onları yardımlaşma ve fedakarlık konularında desteklemeleri rica edilir.

 9). Bunu yaparken çocuklara çeşitli sözel pekiştireçler vererek yaptıkları davranışı takdir edilir. Çocuklarımız da böyle bir proje de yer almak büyük keyif alırlar.

10) Velilerimizden çocuklarımızın artık oynamadıkları fakat kullanılabilir durumda olan oyuncaklarını, hikâye kitaplarını ve kırtasiye malzemeleri isteyeceğiz. Kurumumuz tarafından belirlenen yardıma muhtaç anaokullarına kırtasiye ve materyal desteği vereceğiz.

Hedefimiz “BİR ÇOCUK BİR OYUNCAK ! “hedefi ile amacına ulaşmış olur.

Divi WordPress Themes